Ana Sayfa Yazarlar 22.03.2024 94 Görüntüleme
Temel AŞAR

Hayat ne uzun ne kısa sadece yaşadığın gün kadardır.

En Önemli Proje İnandırıcılık Olmalı…

Şunun şurasında 9 gün sonra sandık başına giderek şehrimizi ilçelerimizi   yönetecek Belediye başkanları, Belediye meclis üyeleri ile birlikte Mahallelerimizin sorunlarını çözeceğine inandığımız Muhtarlarımızı seçeceğiz.

Adaylar sahada kendilerine göre projelerinin tanıtımını yaparak çalışmalarını sürdürüyor. Fakat bir gerçek var ki onu görmezden gelemeyiz o da Muhtarlık seçimlerindeki hırs ve proje savaşı hiçbir yerde yok. Birçok yerleşim yerinde Muhtarlık adaylığına çıkanların iftar öncesi vatandaşların kapısına yardım paketi dahi bıraktıklarını duyuyoruz. 4 adayın yarışacağı 350 seçmeni olan bir köyümüzde muhtar adaylarından biri anket dahi yaptırmaya başlamış.

Anket derken Ordu’da da Büyükşehir Belediye Başkanlığı ve Altınordu Belediye başkanlığı için birkaç anket şirketinin kamuoyu yoklamaları yaptığını ve bu anketleri bol sıfırlı parayı verenin lehine piyasaya sürdüğünü duyuyoruz.

Ama bir gerçek var ki, her ne kadar içlerinde manipülasyon ve seçimi etkilemek amacıyla yapılanlar olsa da kamuoyu anketleri seçimlerin önemli bir unsuru…

Her seçim öncesi olduğu gibi 31 Mart seçimleri öncesinde de tanınmış çeşitli firmaların kamuoyu anketleri yayınlanıyor.

***

Seçime günler kala firmalar son anketlerini yayınlayarak, 31 Mart seçim tahminlerini ilan edecek…

Bu arada…

Her parti ve aday işine gelmeyen anketi görmezden gelirken, işine gelen anketi kamuoyunun önüne koyacak…

Seçimin sonunda bazı anketlerin seçim sonucunu yansıttığı görülürken, bazılarının ise seçim sonuçlarıyla alakası bile olmadığı anlaşılacak.

***

Kamuoyu anketleri ve sonuçları ile ilgili, özellikle son yıllarda şöyle bir gerçek ortaya çıkmış:

Anket çerçevesinde konuşularak fikri sorulan kişilerin kesinlikle saklama gereği duydukları ya da yanlış cevap verdikleri 3 konu tespit edilmiş.

Bunlar 1-Gelir, 2-İnanç ve 3-Siyasal Parti…

Bu üç konuda verilen cevaplar, anketler kuralına uygun yapılmış olsa da ortaya çıkacak sonuçları gerçekten uzaklaştırıyor.

Nitekim…

Geçtiğimiz milletvekili genel seçim sonuçlarına 23 anket firmasından sadece yarısı, o da 2-3 puanlık sapma ile yaklaşabilmiş.

Tasarım | Fega Bilişim Teknolojileri