DOLAR
Alış:
Satış:
EURO
Alış:
Satış:
GBP
Alış:
Satış:
Tanınan, Bilinen, Samimi, Makama Yakışan…
Son günlerde gündemde mahalli seçimlere yönelik seçmen davranışlarını ortaya koyan bir araştırma var…
Bu araştırmanın sonucunda üç husus ön plana çıkıyor.
***
Buna göre:
Mahalli seçimlerde seçmenlerin önemli bir bölümü partilerden çok adayların niteliklerine bakıyor.
Söz konusu nitelikler de genellikle adayların tanınırlığı, bilinirliği, güvenirliği, makama yakışması ve makama yakışması gibi kriterlerden oluşuyor.
İkinci olarak:
Mahalli seçimlerde seçmen genellikle kazanacağına inandığı en yakın adaya oy veriyor.
Genel seçimlerde başka partiye oy vermiş olsada, mahalli seçimler söz konusu olduğunda kazanacağını düşündüğü rakip partinin adayına rahatlıkla oy verebiliyor.
Üçüncü olarak da:
Mahalli seçimlerde gösterilen adayın etnik kökeni ve belirli bir bölgenin insanı olması oy tercihi konusunda çok da belirleyici olmuyor.
Yani…
Seçmen, herhangi bir aday sırf hemşehrisi olduğu için gidip oy vermiyor.
Hemşehriciliği ön plana çıkartan adaylar çoğu Zaman hemşehrilerinin oyunu dahi alamıyor.
***
Sonuç olarak:
Mahalli seçimin şifreleri, genel seçimlerinkinden çok farklı…
Genel seçimlerde, milletvekili adaylarının kim olduğuna bile bakmayan seçmen gidip sandıkta partisine oyu basarken, mahalli seçimde partileri aradan çıkartıp, doğrudan kazanabileceğine kanaat getirdiği adaya bakıyor.
O yüzden CHP’nin Ordu’da belediyeleri kazanmasının yolu seçmeni, belediye başkanlığı seçimini kazanacağına inandıracak, tanınan, bilinen, güven veren, samimi, makama yakışan ve bölgeciliğini ön plana çıkartmaya gerek duymayan adaylarla ortaya çıkması gerekiyor…
İşin daha başında seçimi kazanacağından şüphe duyulan adayların, mevcut şartlarda, zaten geriden başlayacakları yarışı önde tamamlama şansı olmayacaktır.
Bizden söylemesi…