Ana Sayfa Ordu Haber 22 Haziran 2021 227 Görüntüleme

Ordu ve Giresunlular mağdur oldu

Ordu Giresun Havalimanı eski günlerini arıyor. Havalimanından İstanbul ve Ankara dışındaki seferlerin kaldırılması Ordu ve Giresunluları zor durumda bıraktı. Ordu ve Giresunluların 40 yıllık hayali 2015 yılında gerçek oldu. Denize taş dolgu yapılarak inşa edilen Ordu Giresun Havalimanı örnek gösterildi. Açıldığı günden beri havalimanının sorunları bitmedi.. SEFER SAYILARI ADETA ÇÖKTÜ Ordu Giresun Havalimanı hizmete girmesiyle birlikte beklentilerin üzerinde yolcu kapasitesine ulaştı. Yıllık yolcu sayısı 1 milyonu aştı. İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya’ya direkt uçuşlar gerçekleşti. Yurt dışında Almanya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Avusturya ve Suudi Arabistan’a seferler kondu. Ordu Giresun Havalimanı konum itibariyle önemli bir yere sahip. Bölgenin tam ortasında olması ve çevre illere eşit mesafede bulunması havalimanını avantajlı kılıyor. Pandemi nedeniyle kaldırılan seferler son dönemlerde tüm havalimanlarında tekrar başlarken Ordu Giresun Havalimanı adeta çöktü! İstanbul uçuşları pandemi öncesini yakalarken haftalık 14 olan Ankara uçuşları haftalık 3-4 olarak gerçekleşiyor. İstanbul ve Ankara dışında başka bir yere ise sefer bulunmuyor. Yurt dışına hiç sefer olmaması ise dikkat çekiyor. ORDU VE GİRESUNLULAR UÇMAK İSTİYOR

Ordu Giresun Havalimanı eski günlerini arıyor. Havalimanından İstanbul ve Ankara dışındaki seferlerin kaldırılması Ordu ve Giresunluları zor durumda bıraktı.
Ordu ve Giresunluların 40 yıllık hayali 2015 yılında gerçek oldu. Denize taş dolgu yapılarak inşa edilen Ordu Giresun Havalimanı örnek gösterildi. Açıldığı günden beri havalimanının sorunları bitmedi..
SEFER SAYILARI ADETA ÇÖKTÜ
Ordu Giresun Havalimanı hizmete girmesiyle birlikte beklentilerin üzerinde yolcu kapasitesine ulaştı. Yıllık yolcu sayısı 1 milyonu aştı.
İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya’ya direkt uçuşlar gerçekleşti. Yurt dışında Almanya, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, Avusturya ve Suudi Arabistan’a seferler kondu.
Ordu Giresun Havalimanı konum itibariyle önemli bir yere sahip. Bölgenin tam ortasında olması ve çevre illere eşit mesafede bulunması havalimanını avantajlı kılıyor.
Pandemi nedeniyle kaldırılan seferler son dönemlerde tüm havalimanlarında tekrar başlarken Ordu Giresun Havalimanı adeta çöktü!
İstanbul uçuşları pandemi öncesini yakalarken haftalık 14 olan Ankara uçuşları haftalık 3-4 olarak gerçekleşiyor.
İstanbul ve Ankara dışında başka bir yere ise sefer bulunmuyor. Yurt dışına hiç sefer olmaması ise dikkat çekiyor.
ORDU VE GİRESUNLULAR UÇMAK İSTİYOR
Ordu ve Giresun’un siyasileri, sivil toplum örgütleri havalimanı için gerekli lobiyi yapamıyor. TUİK rakamlarına göre Ordu nüfusuna kayıtlı kişilerin % 51’i, Giresun nüfusuna kayıtlı kişilerin % 53’ü il dışında yaşaıyor. Bu kadar gurbetçisi olan iki ilin ulaşım problemi neden çözülemiyor.
THY’NİN PATRONU GİRESUNLU
Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları’nın Yönetim Kurulu Başkanı koltuğunda bir Giresunlu oturuyor.
THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı üzerinde Ordu ve Giresunlular halen etkili olamadı. Giresun’dan iki yıl önce bir heyet THY Başkanı İlker Aycı ile görüştü. Görüşmede İlker Aycı, İzmir uçuşları için söz vermesine rağmen bu halen gerçekleşmedi.
ARTIK BİRARAYA GELİN BU SORUNU ÇÖZÜN
Ordu Giresunlu uçmak istiyor. Örnek gösterilen havalimanımız var ama uçacak sefer yok, vatandaş halen Trabzon ve Samsun’a gitmek zorunda kalıyor.
Ordu ve Giresun Valileri, Ticaret ve Sanayi Odalarının öncülüğünde bir heyet oluşturularak Ordu Giresun Havalimanı’nın yurt içi ve yurt dışı sefer probleminin çözümlenmesi isteniyor.

Tasarım | Fega Bilişim Teknolojileri