Ana Sayfa Yazarlar 24.09.2018 542 Görüntüleme
Temel AŞAR

Hayat ne uzun ne kısa sadece yaşadığın gün kadardır.

Fırsatçılık

Ekonomik kriz hem büyük bir tehdittir hem de büyük bir fırsat…
Bunu biz değil pazarlama uzmanları ve ekonomistler söylüyor.
Bununla birlikte söyledikleri bir başka şey daha var…
Her ekonomik krizin kazananı ve kaybedeni olduğunu, bundan sonra da olacağını ısrarla söylüyorlar…
Krizin kaybedeni olmak istemeyenlere ise verdikleri bazı tüyolar var…
Örneğin:
“İndirim yapmayın” diyorlar…
“Reklam harcamalarını asla kesmeyin.”diyorlar ki, reklamların büyük oranda kesildiği bir ortamda daha çok ön planda olunacağını ve yapılan reklamın etkisinin normal süreçlere oranla 2-3 kat daha azla etkisinin olacağını söylüyorlar…
Bunun yanı sıra…
“Deneme ürünleri verin, anahtar ürünlerin pazara girişini hızlandırın, farklı tanıtım kanallarına yönelin, yeni müşteri kazanmaya değil, mevcut müşterileri elinizde tutmaya çalışın…
Kriz döneminde kaybeden şirketlerden olmak istemiyorsanız bunları mutlaka yapın” uyarısında bulunuyorlar…
Sonuç olarak…
Ekonomik bir sıkıntının yaşandığı şu günlerde, krizi fırsata çevirebilenler gelecek sürecin kralı olacak…
Çeviremeyen ise krizin kaybedeni olarak büyük bir mağduriyet yaşayacak…
Elbette büyük bir risk barındırıyor ama ekonomik sıkıntının yaşandığı böyle bir ortamda bu riski göze alabilenler:
Reklam yapanların yapmayanlara, yatırıma karar verenlerin vermeyenlere, üretimde bulunanların  bulunmayanlara, menkul ve gayrı menkul alanların almayanlara oranla, yaşanan krizi fırsata çevirme konusunda şans ve ihtimalleri oldukça yüksek görünüyor…

Tasarım | Fega Bilişim Teknolojileri