Ana Sayfa Ordu Haber 8 Nisan 2021 543 Görüntüleme

OYAK, SAĞRA için ne kadar ödedi?

Yılın hemen başında dünya devlerinin peşinden koştuğu, alanında dünyanın ilk 10’una giren Kümaş’ı alan OYAK, geçtiğimiz günlerde de 85 yıllık geçmişi olan Sagra’yı satın alarak gıda sektörüne girdiğini açıklamıştı. Dünya Gazetesi yazarı Kerim Ülker, OYAK’ın Sagra için kaç milyar lira ödediğini ortaya çıktı. Ülker, OYAK’ın satış için 170-180 milyon arasında bir fiyata satıldığı açıkladı. 

Yılın hemen başında dünya devlerinin peşinden koştuğu, alanında dünyanın ilk 10’una giren Kümaş’ı alan OYAK, geçtiğimiz günlerde de 85 yıllık geçmişi olan Sagra’yı satın alarak gıda sektörüne girdiğini açıklamıştı. Dünya Gazetesi yazarı Kerim Ülker, OYAK’ın Sagra için kaç milyar lira ödediğini ortaya çıktı. Ülker, OYAK’ın satış için 170-180 milyon arasında bir fiyata satıldığı açıkladı.
Dünya Gazetesi yazarı Kerim Ülker “Perde arkası” isimli köşesinde, geçtiğimiz günlerde 85 yıllık geçmişi olan Sagra’yı satın olarak bünyesine katan OYAK’ın kaç milyar dolar ödediğini köşesine taşıdı.
İşte Ülker’in o yazı:
“Son yıllarda yaptığı stratejik satın almalar, yatırımlar ile dikkatleri üzerine çeken OYAK, 2021 yılına da hızlı bir başlangıç yaptı. Yılın hemen başında dünya devlerinin peşinden koştuğu, alanında dünyanın ilk 10’una giren Kümaş’ı alan OYAK, geçtiğimiz günlerde de 85 yıllık geçmişi olan Sagra’yı satın alarak gıda sektörüne girdiğini açıkladı. OYAK, aslında gıda sektörünü tarım alanında yakından takip eden bir şirket. Grup şirketlerinden HEKTAŞ, gıda sektörüyle içi içe geçmiş, birbirinin tamamlayıcısı olan tarım sektöründe 65 yıllık deneyime sahip. OYAK’tan yapılan açıklamaya göre Sanset Gıda ile satın anlaşması imzalayarak, Sagra ile birlikte Tadelle, Sarelle ve Gol markalarını OYAK Grup bünyesine kattı. Konuyla ilgili Rekabet Kurulu’na başvuru yapılırken, açıklamada satın alma fiyatıyla ilgili açıklama henüz yapılmadı.
OYAK’ın Sagra ve beraberindeki markaların satın alması için Sanset Gıda ile 170- 180 milyon dolar arasında bir fiyata anlaşmaya vardığını öğrendim. Sagra’nın da yer aldığı atıştırmalık pazarında FAVÖK marjı yüzde 30 seviyelerinde. Bu marjların telekom gibi çok kârlı sektörlerde görüldüğünü de unutmayalım. OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem satın almayla ilgili değerlendirme yaparken, OYAK’ın gücü ile Sagra’nın 85 yıllık bilgi birikimi ve tecrübesini bir araya getirerek markayı daha da ileriye taşımayı, ürün çeşitliliğini artırarak ve özellikle gıda ihracatında önemli bir hacme ulaşmayı hedeflediklerini belirtti.

Tasarım | Fega Bilişim Teknolojileri