CHP Ordu Milletvekili Dr. Mustafa Adıgüzel Samsun-Sarp Demiryolu hattının yapılması gerektiğini ifade ederek, hattın başka illere kaydırılması konusuna tepki gösterdi. Konuyu Ordu Valisi Tuncay Sonel ile görüşmesinde de gündeme getiren Adıgüzel, CHP’nin bölge milletvekilleri, Giresun ve Ordu Ak Parti milletvekilleri ve Demokrat parti Ordu milletvekili ile de telefon görüşmesi yaparak sahil güzergahı için görüşlerini alıp destek istedi. En yakın zamanda önce il düzeyinde iktidar muhalefet bir araya gelinmesi, sonra da tüm bölge milletvekilleri bir araya gelip konuyu yürütme makamlarına taşımak şeklinde bir fikir oluştuğunu ifade eden Mustafa Adıgüzel, Karadeniz’in bir bütün olarak ele alınması gerektiğini ve demiryolu hattının gerek vatandaşların ulaşımı gerekse turizmin gelişimi için çok önemli olduğunu belirtti. Demiryolu projesi ile ilgili açıklama yapan Adıgüzel şunları söyledi:
“Karadeniz’in yüksek sıradağlardan oluşan coğrafi özellikleri nedeniyle çoğunluğu dolgu ile yapılan mevcut duble yoldan başka alternatif kara yolu yoktur. Her yönde iki şerit olan mevcut yola ilave şerit bile yapmak mümkün değildir. Bu yolun 10 yıla varmadan yetersiz kalacağı da aşikârdır. Karayolundaki yükün alternatif ulaşım ağlarına dağıtılması gerekmektedir. Bu nedenle Samsun-Sarp demiryolu hattı Karadeniz illerimiz için kaçınılmaz bir ihtiyaçtır.
Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin’den oluşan sahil şeridinde 32 ilçe bulunmaktadır. Bu ilçelerden Çarşamba, Akçaabat, Ünye, Fatsa, Bulancak, Terme, Tekkeköy, Araklı ilçelerinin nüfusları 50binin üzerinde olup ülkemizdeki bazı illerden daha büyüktür. 6 ilin toplam nüfusu 3 milyon 900 bindir. Ayrıca bölgede yaşayan nüfusun 2 katı kadar da bölge dışında Türkiye genelinde nüfus barındırmakta, yaz aylarında yerleşik bölge nüfusuna eklenen ilave nüfus ulaşıma ilave yoğunluk getirmektedir. Samsun’dan Sarp’a giden demiryolu bu nüfusun %80’nin yaşadığı sahil bandının direkt içinden geçerken, nüfusun tamamına da doğrudan hizmet edecektir.
Karadeniz’de Samsun’dan Artvin’e kadar bütün iller hatta sahilde yerleşik ilçelerde birbirine yakın akrabalık ilişkileri vardır. Birçok ilin nüfus yapısı tüm Karadeniz’in illerinden gelen insanlardan teşkildir. Örneğin Trabzon ya da Rize’ye bir tren ulaşımı sağlanacaksa gelen yolcuların Giresun, Ordu ve Samsun’dan gelme talebi çok yüksektir. Bunun tersi de doğudan batıya aynı şekildedir.
Zaten bildiğimiz kadarıyla Samsun’la Bolaman arası bir raylı sistem planlaması vardır. Bu hat planlanması gereken Samsun-Sarp Demiryolu hattının zaten 3’te 1’ini oluşturmuş olacaktır. Bunu ileriye devam ettirmek Samsun-Sarp demiryolu demektir. Tek güzergahta hepsini karşılamak demektir.
Gürcistan üzerinden yurt dışı bağlantısı bulunan ve ciddi bir turizm potansiyeli taşıyan bu hattın Giresun, Ordu ve Samsun bağlantısı kurması yabancı turistlerin de tercih sebebi olacaktır. Ayrıca turizm potansiyeli yüksek olan bu demiryolu hattının Karadeniz sahillerindeki limanlarla kruvaziyer turizmi için de bağlantı noktaları oluşturacak olması son derece önemlidir.
Karadeniz bölgesi doğa, gastronomi, yayla, tarih ve kayak turizmi açısından gelecek vadeden bir bölgedir. Ulaşımın kolaylaşması turizm potansiyelinin değerlendirilmesi ve ülkemize döviz girdisi sağlanması açısından büyük katkı sağlayacaktır.”