Ana Sayfa Ordu Haber 7 Kasım 2017 417 Görüntüleme

DEREYOLU  TAMGAZ 

İlk defa 1875 yılında Sultan Abdülaziz döneminde gündeme getirilen, 1880 yılında Sultan 2. Abdülhamid döneminde projesi çizilen ancak savaşlar ve parasızlık sebebiyle bir türlü gerçekleştirilemeyen, hatta bir dönem Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen Ordu-Sivas yolu, Karadeniz’in sert ve engebeli coğrafyasının zorlu şartlarına rağmen tüm hızıyla sürüyor.

İlk defa 1875 yılında Sultan Abdülaziz döneminde gündeme getirilen, 1880 yılında Sultan 2. Abdülhamid döneminde projesi çizilen ancak savaşlar ve parasızlık sebebiyle bir türlü gerçekleştirilemeyen, hatta bir dönem Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen Ordu-Sivas yolu, Karadeniz’in sert ve engebeli coğrafyasının zorlu şartlarına rağmen tüm hızıyla sürüyor.
Mevcut Ordu-Sivas yolunun hayli yorucu ve sıkıntılı olması, ayrıca yüksek rakımdan geçtiği için kışın kardan dolayı sık sık kapanması üzerine yaklaşık 140 yıl önce projelendirilmesine rağmen siyasi ve sosyal sebepler yüzünden bir türlü yapılamayan, soğuk savaş döneminde muhtemel bir Rus işgalinde tankların Karadeniz’den İç Anadolu’ya kolayca ulaşabileceği korkusuyla yapılması NATO tarafından da engellenen Dereyolu, bugün Ordu-İskenderun arasındaki 775 km’lik Karadeniz-Akdeniz yolunun Ordu ili etabını oluşturuyor.
Halk arasında ‘Dereyolu’ olarak adlandırılan ve Karadeniz’in zorlu coğrafi şartlarında toplam uzunluğu yaklaşık 100 km olan güzergahta devam eden çalışmalar kapsamında daha önce Ordu-Uzunisa arasındaki 13 kilometrelik bölünmüş yol hizmete girdi. Uzunisa’dan başlayarak Topçam’a kadar olan güzergahtaki çalışmaları aralıklı olarak sürüyor.
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Karadeniz-Adeniz(Dereyolu) projesinin son durumu hakkında değerlendirmelerde bulundu. Başkan Yılmaz, “Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi bizim açımızdan son derece önemlidir. Bence, Ordu’yu orta vadede uçuracak bir projedir” dedi.
Toplamı yaklaşık 900 km. civarında olan Karadeniz-Akdeniz yolunun 100 km’lik kısmının Ordu ili içinde yer aldığını belirten Başkan Yılmaz, “Ordu’nun bulunduğu kısımda farklı uzunluklarda toplam 10 km uzunluğunda 24 adet tek tüp tünel yapılıyor. 330 metre uzunluğunda 1 adet viyadük, farkı uzunluklarda toplam 243 metre uzunluğunda 5 adet köprü yapılıyor. Bu projeye de yaklaşık 1 milyar 100 milyon TL civarında kaynak aktarımı yapıldı” diye konuştu.
Karadeniz coğrafyasının zorluğuna dikkat çeken Başkan Yılmaz, “Karadeniz’de hele Ordu’da yol yapımı İç Anadolu’daki gibi düz ovada yol yapar gibi olmadığını herkesin bilmesi gerekir. Bu projenin yapımında şu anda oldukça iyi durumdayız. Bu projeyi bitirebilmek için de yoğun bir çaba sarf ediliyor. Yapımının tamamlanmasının uzun süreceğini düşünmüyorum. Takdir edersiniz ki, bu tarz büyük ve yapımı zor projeler biraz zaman alacaktır. Ancak bu proje tamamlandığında Ordu ile İç Anadolu aksında yeni İpek Yolu açılmış olacak, yol güzergahında bulunan şehirler ekonomik ve sosyal yönden ivme kazanacaktır” şeklinde konuştu.
3.5 saatlik yol 1.5 saate düşecek
Türk mühendisleri tarafından adeta Ferhat gibi dağları delerek inşa edilen, Karadeniz’i İç Anadolu’ya bağlayacak en kısa yol olan tarihi Dereyolu sayesinde, halen 114 kilometre olan ve tehlikeli virajlarla dolu Ordu-Mesudiye yolu 88 kilometreye düşecek. Bunun yanı sıra 3.5 saat olan Mesudiye-Ordu güzergahı da 1,5 saate inecek. 325 km olan ve 5 saat süren Ordu-Sivas yolu ise 2,5 saate düşecek.
Mesudiye ile Sivas’ın Koyulhisar ilçesi arasında mevcut yolun dışında yeni alternatif bir güzergah belirlenerek başlayan çalışmalarda da hayli mesafe alındı. Alt yapısı büyük ölçüde bitirilen ve bazı bölümleri asfaltlanan Koyulhisar yolu faaliyete geçtiğinde 45 dakikadan 20 dakikaya düşecek.

 

Tasarım | Fega Bilişim Teknolojileri