DOLAR
Alış:
Satış:
EURO
Alış:
Satış:
GBP
Alış:
Satış:
Cuma ve Namaz…
İnsanlık alemine şöyle bir göz atıldığında gerek Allah’a inanan semavi din mensuplarının gerekse batıl din mensuplarının hemen hepsinin kutsal kabul ettikleri mekanlarının mevcud olduğu görülür. Mabet geleneğinin kökeni ilk insana kadar dayandırılmaktadır. Nitekim Kur’an-ı Kerim’de insanlar için inşa edilen ilk mabedin “Kabe” olduğu bildirilmektedir.
Onun ilk bahsinin Hz.Adem peygamber olduğu rivayeti esas alınırsa mabet geleneğinin ilk insanla başlamış olduğu ifade edilebilir.
Cami, Asr-ı Saâdetten başlayarak 14 asır, bütün İslam diyarlarında, Müslümanların ibadet, ilim ve meşveret durağı olmuştur. İbadet için toplanan cemaat, din ilmini orada öğrenir, dünya işlerini de orada görür çözümlerdi. Ancak dünya işleri çoğalıp çeşitlendikçe cami sadece ibadet ve ilim merkezi olarak kalmış ve bu durum günümüze kadar böylece devam edegelmiştir.
Müslümanlar camilerini kendileri yaparlar. Bu faaliyetlerini Kur’anda öğütülmüş “Kurtuluşa erecekleri ümid edilenlerin onlar olduğu” vurgulanmıştır. Yüce Rabbimiz bu Ayetin başında “Allah’ın mescitlerini ancak Allah’a ve Ahiret gününe iman eden ve Allah’tan başkasından korkmayan, namaz kılan ve zekat veren kimseler imar ederler” buyuruyor.
Camileri imar ettikten sonra onlara bakmak, tamir etmek, temiz tutmak yine Müslümanların görevidir. Camileri, mescitleri yıkmak, harap olmalarına seyirci kalmak Kuran’ı Kerim’de “en zalim” olmakla suçlanmıştır.
“Allah’ın mescidlerinde Allah’ın adının anılmasına engel olan ve onların (mescidlerin) harap olmasına çalışandan daha zalim mi vardır? (…)Bir Hadis’i şerifte; “Cemaatle kılınan bir namazın yalnız başına kılınan namazdan 27 derece üstün, faziletli olduğu” bildirilmiştir.
Camilerde saf düzeniyle zengin, fakir, köle, efendi arasındaki fark ortadan kalkar. Herkes bir safta Allah’ın huzurunda rükü’a varır, secdeye kapanır. Bütün bu hareketler tekbir komutla “Allahüekber: En büyük Allah’tır” nidasıyla /tekbiriyle gerçekleşir. Bu komutun cemaat üzerindeki yansıması sosyolojik açıdan birçok yoruma tabi tutulabilir.
İnsanlarda birlikte hareket etme duygusu, toplumdan kopmama, toplumun uyum ve düzenini bozmama, idareciyi dinleme bütün insanların Allah katında eşit olduğu mesajları çıkarılabilir.
Cenab-ı Hak hepimizi camiye gidenlerden onu sevenlerden eylesin. Amin…