Ana Sayfa Ordu Haber 10 Ekim 2017 185 Görüntüleme

KAPISINA GELEN ÜRETİCİYE 2. SINIF İNSAN MUAMMELESİ YAPAN “TMO KİME HİZMET EDİYOR”

Fındık üreticileri fındık toplama çilesine ek olarak şimdi de satmak için çözüm bulmaya çalışıyor. Tüccara fındığı ucuza vermek istemeyen üretici TMO’nun kapısını aşındırıyor

Fındık üreticileri fındık toplama çilesine ek olarak şimdi de satmak için çözüm bulmaya çalışıyor. Tüccara fındığı ucuza vermek istemeyen üretici TMO’nun kapısını aşındırıyor

Fındık üreticileri fındık toplama çilesine ek olarak şimdi de satmak için çözüm bulmaya çalışıyor. Tüccara fındığı ucuza vermek istemeyen üretici TMO’nun kapısını aşındırıyor.

Fakat burada da problem bitmiyor. Fındığını TMO’ya verebilmek için online olarak sıra alması gereken vatandaşlar şimdi de sistemde çıkan problemlerle uğraşmak zorunda kalıyor. Kilitlenen sistem sebebiyle sıra alamamanın yanında en yakın randevu tarihinin ise Ekim,Kasım ve Aralık aylarındaki sıra doluluğu nedeniyle en erken Ocak,Şubat ve Mart aylarına kaldığı öğrenildi.

Fiskobirlik ile anlaşma yapılacağı haberleri gelmesine rağmen bu konuda henüz bir gelişme olmadığını dile getiren vatandaşlar “TMO için randevu alamıyoruz, depolar da dolmuş durumda. Randevu almak için sırada bekliyoruz” diye isyan etti. Böyle giderse fındıklarını 1 senede satamayacaklarını ifade eden vatandaşlar “Tüccar niye fındık fiyatını yukarı çeksin ki, TMO randevu veremediğinde veya çok geç verdiğinde tüccara 7-8 Liradan satmaya mecbur kalıyoruz” diye mağduriyetini dile getirdi.

Sıra Bekleyenlerin Randevuları İptal Edildi

TMO ile ilgili bir başka sıra mağduriyeti Samsun’da yaşandı. Terme’de fındık alım deposundaki elektrik kesintisi üreticiye isyan ettirdi. 5 saat süren elektrik kesintisi yüzünden randevular iptal edildi. Sabah saatlerinde alım deposunun önüne gelen ve uzun kuyruklar oluşturan üreticilere, elektriklerin kesik olduğu haber verildi. Bunun üzerine 5 saat boyunca elektriklerin gelmesini bekleyen üreticiler, durumu YEDAŞ’a belirttiler. Fakat YEDAŞ’tan ekiplerin gelmediği ve sorunun gün içinde çözülmediği bu sebeple de randevuların iptal edildiği söylendi.

Deponun önüne fındığını getiren Mahmut uzun isimli üretici, “Buraya 200 ton fındık getirildi ancak fındığımızı almadılar. TMO yetkilileri tarafından elektriklerin kesik olduğu söylendi. 5 saat boyunca elektriklerin gelmesini bekledik ancak YEDAŞ’tan kimse gelmedi. Durumu YEDAŞ’a bildirdik buna rağmen ilgilenilmedi. Birçok üretici fındığını getirdi, uzun kuyruklar oluştu. Herkes randevusuna uydu ve geldi. Sonrasında ise bize randevuların iptal edildiği söylendi. Böyle rezillik olamaz, olmamalı. TMO hani her üretici memnun diyordu. Bu rezilliği bize yaşatıyorlar, nerede memnuniyet” diye konuştu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tasarım | Fega Bilişim Teknolojileri