Ana Sayfa Ordu Haber 6 Mart 2022 281 Görüntüleme

3 YILIN HESABINI VEREN BAŞKAN GÜLER SIRA DIŞI BELEDİYECİLİK YAPIYORUZ

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Altaş TV’de Gündem Özel programının canlı yayın konuğu oldu. Geride kalan 3 yılı masaya yatıran Başkan Güler, kaynakları ele alan sıra dışı bir belediyecilik örneği ortaya koyduklarını söyledi.

ÜRETİM AĞIRLIKLI BİR YAPIYA GEÇİYORUZ

Geride kalan 3 yıla ışık tutan Başkan Güler, 5 yılda yapılacak işlerin 3 yılda tamamlandığını, üretim ağırlıklı çalışma şekli ile klasik belediyeciliğin dışına çıkıldığını belirtti.  Birçok çalışmanın alt yapısının hazır olduğunu ifade eden Başkan Güler, müteşebbislere alım garantisi sözü de verdi. Başkan Güler, yatırımcıları birlikte çalışmaya davet ederken, bazı çalışmaları kendilerine devredeceklerini de belirtti. Güler, şöyle devam etti: “Başarılı şirketler proje geliştirirler. Sonra onları üretime sokarlar ya da geliştirerek devrederler. Yeni iş sahaları ortaya çıkar. Ordu’da 10 civarında temel konu var. Biz yeni konuları ortaya koyuyoruz. Rüzgar enerjisi konusunda çalışmamızı bitirdik. Fizibilitesi hazırlandı, bütün izinleri aldık. Herhangi bir müteşebbis ürünleri alıp elektriği bize satabilir. Alım garantili olarak ürünleri almaya talibiz. Ordu böylece kendi ürettiği elektriği kullanacak. Enerji sıkıntısı çekilen bu günlerde kendi kendine enerjisini yetiren bir il ortaya çıkarmış oluyoruz. Bizim de en önemli iddiamız zaten gıdasıyla, tarımıyla, enerjisiyle kendi kendine yeten bir şehir yapmaktı. Çok şükür Allah bunu bize nasip etti” İÇME SUYUMUZU ŞİŞELEYECEĞİZ Ordu ili olarak şişelenecek kendi içme suyunu ortaya çıkardıklarını belirten Başkan Güler, fındık kabuğundan da aktif karbon üretmeyi başardıklarını da dile getirdi.  Güler, iş dünyasını yatırıma davet ederek şu bilgileri verdi: “Mesudiye’de gayet güzel bir suyumuz var. Her şeyini aldık fizibilitesi hazır.

Suyun bu kadar bol olduğu memlekete dışarıdan su getiriyoruz. Alın şişeleyin böylece hem Ordu’nun ihtiyacını karşılarız hem de dışarı satarak kaynak da elde edilmiş olur. Boşa akan su, esen rüzgar bunlar bizim için birer kaynak. Onun dışında aktif karbon çalışması yaptık. Bununla gıda sektöründe, tıpta kullanılan bir ürünü geliştirdik. Şimdi bunun fabrikasını kuruyoruz. Bunu yaptığımızda kilosu 2,5 ile 5 dolar arasında satılacak. Yaktığımız fındık kabuğundan biz bunu elde ettik. Su sayacı yaptık. Hem Ordu’da kullanılıyor hem de başka illerden talepler var. Bence bu Türkiye’nin en iyi sayacı. Telefonla suyunuzu yükleyebiliyorsunuz. Burada Ordulu gençlerin beyni, akıl teri var”

YAZILIMLARIMIZ 900 BELEDİYEDE KULLANABİLECEK DURUMDA

ORYAZ şirketinin birçok çalışma ile yeni yazılımlar gerçekleştirdiği ifade eden Başkan Güler, “ORYAZ şirketimiz, güzel yazılımlar yapıyor. Su sayacını yaptık, akıllı bisiklet yaptık. AYKOME ile ilgili yazılımlar yaptık. Bu yazılımlarımız 900 belediyede kullanılabilecek durumda. Seli erken uyaran sistem üzerinde çalışmalarımız var. Bunları hep bizim arkadaşlarımız yapıyor. Mesela yine vektörle mücadelede yeni bir program hazırladık.  Sosyal Market’te bir yazılım gerçekleştirdik. Yardıma ihtiyacı olanlar bu sistem ile istediğini alabiliyor. Arkadaşlarımız yoğun bir şekilde bu çalışmaların üzerinde çalışıyor” diye konuştu.

ZİHA ÜRETİMİ İÇİN TÜBİTAK İLE ORTAK ÇALIŞMA YAPIYORUZ

ZİHA’ların üretimi konusunda TÜBİTAK ile ortaklaşa proje yürüttüklerini belirten Başkan Güler, “Ordu Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan ORTAR A.Ş. tarafından yürütülen bir proje olan ZİHA’lar için TÜBİTAK ile ortak bir çalışma yapıyoruz. Büyükşehir Belediyesi İHA’ların tarımsal alanda kullanılması için ZİHA’larını yaptı. Daha önceden insan gücü ile yapılan ilaçlamayı daha modern ve çağın gerekliliklerine uygun olarak ZİHA’lar ile yapabiliyoruz. Karadeniz’in engebeli yapısına da uygun olan bu ZİHA’ların geliştirilmesi konusunda TÜBİTAK ile ortak çalışma yürütüyoruz.

Yüzde 50 destek ile bu çalışmalara başladık. Bu çalışmalarda tamamen ilimiz gençleri görev yapıyor. İşte bu anlattıklarımız ve yapılanlar klasik belediyecilik dışında yapılanlardır. Biz üretim konusunda yaptıklarımız ile diğer belediyelere örnek oluyoruz.  Mesela şuan üretim aşamasında olan sıvı azot gübresi ve odun sirkesi üretimi yaptık. Biz bunların Ordu’da olabileceğini gösterdik. Girişimcilerimizin tesis kurmalarına da öncelik veriyoruz. Gelsinler tesisleri kursunlar, biz de onlara destek verelim” dedi.   CAN DOSTLARIMIZ İÇİN MAMA ÜRETİYORUZ Sokak hayvanlarına yönelik çalışmalara büyük önem verdiklerini dile getiren ve mama üretimine başladıklarının altını çizen Başkan Güler, şöyle konuştu: “Mama üretimine başladık. Can dostlarımız için mamayı kendimiz üretiyoruz. Bizim arkadaşlarımız işleri bittiği zaman evine gitmiyorlar. Başka illere de nasıl yardımcı olabiliriz, farklı toplumlara nasıl faydalı olabilirizi düşünüyorlar. Bunlar bizim zenginliklerimiz ve klasik belediyeciliğin dışındaki çalışmalarımız” KURUL KALESİ İFTİHAR MESELEMİZ Ordu’nun tarihine yönelik önemli çalışmalar yaptıklarını belirten Başkan Güler, “Göbeklitepe’de olduğu gibi Kurul Kalesi’nin de üzerini örtmeyi düşünüyoruz. Turizm Bakanlığımızla görüştük. Kurul iftihar meselemiz. Yakında bir müze çalışmamız olacak. Sıra dışı bir müze olacak. Yoroz’a da bir seyir terası yapıyoruz. Tamamlanmak üzere. Gölköy Kalesi, Ünye Kalesi,  Fatsa Cıngırt ve Mesudiye’deki kaya mezarları, Çamaş Kanyonu var. Ordu’nun tarihi değerleri çok fazla bilinmiyordu. Ünye’deki Hüsrev Yürür Konağı ve Çamaş Konağı’nda da çalışmalarımız var” dedi. “YELKENLİ TEKNE GELİYOR” Deniz turizmini artırmak için yeni bir yelkenli tekne alacaklarını ifade eden Başkan Güler, “ Ordu’yu yazın çok kişi tanıyamayacak. Bir tekne alıyoruz yelkenli gibi. Hoynat’ı gezecek, Fatsa’ya, Ünye’ye gidecek.  Melet Irmağı’nın girişini yat limanı olacak şekilde uzatıyoruz. Oraya bir otel yapılacak. Atalarımızın kahramanlık hikayesinin anlatıldığı Rüsümat No 4 projemiz de devam ediyor.” BÜYÜKŞEHİR OBB TV’Yİ KURUYOR Büyükşehir Belediyesi olarak OBB TV kurduklarını da ifade eden Başkan Güler, burada gerçek anlamda bir üretim olacağını söyledi. Başkan Güler sözlerine şöyle devam etti: “İl ve yurt dışı ile birlikte 2-2.5 milyon Ordulu var.  İsteyen herkes, tecrübesini, deneyimini burada anlatabilecekler. Tartışmalar yapıp, düşüncelerini anlatıp, dışa açılacaklar. Herkesin kendine göre bir başarı hikayesi var. Bu başarı hikayeleri arttıkça zincirleme şekilde birleşecekler ve başka bir Ordu çıkacak. Şimdi burada gerçek anlamda bir üretim olacak, toplumu da değiştirecek.” CNC TEZGAH ÜRETİLECEK Ordu’da CNC tezgah üreteceklerini belirten Başkan Güler, “Biz her şeyiyle yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Bu çalışmalarımızda üretimle ilgili danışmanlık hizmeti verebiliriz. Çok güçlü bir ekibimiz var. Mesela biz mini CNC tezgah, freze ve torna vermek istiyoruz. Bunlarla ağaç işleri yapmak istiyoruz. Mesela Akkuş’un gürgenleri var. Ahşap sanayii orada çok önemli. El tornasıyla, tahta işlemesine estetik katacaklar. Bu tezgahları üretip vermek istiyoruz” şeklinde konuştu.